ZEILLES JEUGD

GEVORDERDEN

Zeilles Jeugd Gevorderden

Voor de jeugd die de Zeilles Jeugd Beginners met plezier hebben gevolgd bieden we vervolglessen. Je zeilinstructeur heeft je verteld aan welke cursus je het beste mee kunt doen.

Zeilles Jeugd Optimist Gevorderden

De cursus Optimist gevorderden is bedoeld voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar die de beginselen van het zeilen van de cursus Optimist beginners grotendeels beheersen.

Naast een herhaling van de basisvaardigheden worden ook manoeuvres zoals opkruisen en aankomen aan hogerwal geoefend. En natuurlijk wordt de bijbehorende theorie behandeld.

De lessen worden gegeven door Sil en vinden plaats op vrijdag van 18:30u tot 20:15u.

De kosten voor deelname aan de zeillessen jeugd Gevorderden bedragen € 90,- per seizoen voor de lessen, deelname aan de wedstrijden, gebruik materiaal en lidmaatschap van de vereniging.

Zeilles Jeugd Laser

Een Laser is de ideale vervolgboot voor kinderen die het zeilen in de Optimist al onder de knie hebben. Het zijn tweemansbootjes. Je zit in het begin dus niet alleen in de boot, maar met een maatje. De Laser geeft meer uitdaging en de mogelijkheid om de techniek van het zeilen verder te ontwikkelen.

Stand van de zeilen, overstag gaan en gijpen, aanleggen, alles komt als vanzelf aan de orde tijdens de lessen. Er wordt ook meer aandacht besteed aan onder andere de trim van de zeilen, hangtechnieken en natuurlijk is er aandacht voor het wedstrijdvaren.

De lessen  worden gegeven door Nathan en vinden plaats op vrijdag van 18:00u tot 20:00u.

De kosten voor deelname aan de zeillessen jeugd in de Laser bedragen € 95,- per seizoen voor de lessen, deelname aan de wedstrijden, gebruik materiaal en lidmaatschap van de vereniging.

Verder lezen

Zeilles Jeugd Laser Wedstrijden

Heb je al eerder de Zeilles Laser gevolgd en vind je het leuk om wedstrijdjes te varen? In deze cursus ligt de aandacht meer op wedstrijdtactiek, hangtechnieken, zeiltrim en materiaal. We varen wat meer wedstrijden en natuurlijk vergeten we de basis niet.

De lessen worden gegeven door Marijn en vinden plaats op dinsdag van 18:00u tot 20:00u.

De kosten voor deelname aan de zeillessen Laser Wedstrijdzeilen bedragen € 95,- per seizoen voor de lessen, deelname aan de wedstrijden, gebruik materiaal en lidmaatschap van de vereniging.

Deze les is volledig gereserveerd.

Materiaal

ZVG heeft voldoende zeilbootjes en zwemvesten. Van dit materiaal mag je tijdens de lessen en de wedstrijden als lid van ZVG gratis gebruik maken. Het gebruik van een zwemvest is verplicht, want de veiligheid staat voorop.

Start in Mei

De zeilles voor de jeugd worden 1 keer per jaar georganiseerd. De eerste lessen vangen aan in de week van 13 mei.

Het programma omvat 10 lessen van ongeveer 1,5 uur en 3 wedstrijddagen. De lessen vinden doordeweeks plaats en in de schoolvakanties zijn er geen lessen. De wedstrijddagen zijn op zondag.

We sluiten af met een theorie- en praktijkexamen. Én een feestelijke diploma uitreiking.