Voor iedereen die wil leren zeilen hebben we een les die daarbij past. Voor jong en oud maar ook voor beginners tot en met vergevorderde zeilers.

Jeugdzeilen

Bij het jeugdzeilen zijn kinderen welkom vanaf het jaar dat ze 8 worden. Verder moeten kinderen minimaal zwemdiploma A hebben. We geven les in twee verschillende boten:

Kinderen tot 12 jaar krijgen les in de Optimist, dit is een stabiele boot die vrijwel onverwoestbaar is en daardoor uitstekend geschikt om kinderen de basis van het zeilen in te leren. Gemiddeld leren kinderen in zo`n 3 jaar zeilen in een Optimist voordat ze doorstromen naar de grotere boot.

Kinderen vanaf 12 jaar krijgen bij ons les in de Laser. De Laser is een boot die vanwege het grotere zeiloppervlakte en de andere rompvorm veel meer feedback geeft aan de cursist. In deze boot moet je actief zeilen en je best doen om het maximale uit de boot te halen. De eerste paar jaren dat kinderen in deze boot leren zeilen zitten ze met z`n tweeën in de boot. Als je wat beter en sterker wordt stroom je door naar de gevorderden groep waarbij je in je eentje de boot bestuurt.

ZVG Zomer Zeilweken

In de zomervakantie organiseert ZVG Zeilweken voor kinderen van 8 t/m 16 jaar!

Tijdens de zeilweken leer je van maandag t/m vrijdag onder begeleiding van ervaren instructeurs beter zeilen en vaar je veel wedstrijdjes.

Natuurlijk is er ook tijd om lekker te zwemmen, te spelen met de surfplanken en om van de steiger af te springen. We wisselen het zeilen af met diverse leuke spelletjes, puzzels en sportactiviteiten. Inschrijvingen van de kampen starten midden mei.

Zeilles voor volwassenen

Voor volwassenen wordt er lesgegeven in 2 verschillende boten, de Laser en de Polyvalk. De Laser is een lichte zeilboot met een sportief karakter. Het is aan te bevelen om enige zeilervaring te hebben voordat je in de Laser leert zeilen, al gaan wij de uitdaging graag aan als je zelf gelijk in de Laser wil stappen. De Polyvalk is een stabielere boot die zeer geschikt is om de basis van het zeilen in te leren. De lessen in de Laser worden gegeven in 3 niveaus: beginner, gevorderde en wedstrijdklas. De lessen in de Polyvalk zijn gericht op beginners.

Zeillessen Valk: “al doende leert men”.

De kielboten op de vereniging zijn Polyvalken. Deze boten zijn vanwege de ruime kuip en stabiliteit uiterst geschikt om het zeilen in te leren. Je zit samen met een instructeur en maximaal 3 cursisten in de boot waarbij het motto is “al doende leert men”.